poufie

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2012

Sjukdag.

Av Elsa-Maria - 15 oktober 2012 11:56

Goddagens,

ligger hemma och är ynklig under täcket idag, har fått en härlig höst-förkylning och blev hemma från jobbet idag. Har alltid lite panik över att bli sjuk, eftersom de behöver hitta en ersättare rätt så snabbt. Men iag hade jag 'turen' att ha 11-18 pass, så hoppeligen har det fixat sig rätt så smidigt, tycker att det är mer panik om man antingen öppnar eller stänger.
Nå, annars är det inte så mycket nytt i min värld. Står i valet och kvalet om jag ska shoppa loss på en grön tärningsvas, vi har ju en röd här hemma, som jag fått av svärmor med kommetaren 'Den är så gräsligt ful, undrar varför vi haft kvar den i så många år, och varför i hela friden den inte åkt iväg till emmaus/glasåtervinning?!
Men jag tyckte att den såg bekant ut och sparade den och började leta information om den och sett att den sålts för 75 euro och uppåt. Och var nuligen till en antikhandlare som sa att jag absolut inte ska släppa iväg den för under 120 euro. Lite roligt att någons 'skräp' visar sig vara en riktgit guldgruva :D

Vasen kommer från riihimäki glasbruk, och är gjord under 70-talet :)



Nå, nu ska jag koka lite te och vila vidare, jag önskar er en fin höstdag!   

 
 
http://mariasving.devote.se/

http://mariasving.devote.se/

15 oktober 2012 18:32

Fin blogg!:)


Kommentera oh du är bäääst
http://mariasving.devote.se/

http://mariasving.devote.se

 
Ingen bild

sara

15 oktober 2012 20:54

Hur stor e vasen? Finns de kopior på såna? Har själv en liten blå :)

Elsa-Maria

29 oktober 2012 09:04

Den är 17 cm hög, och ungefär 11x11 i själva tärningen :)
Vågar faktiskt inte säga om det finns kopior på dem, är lite klurigt att hitta information om dem. Men finns ju kopior av allt nuförtiden, så varför inte? :D Men de finns i en del olika färger, t.ex grön, blå, brun och klarglas, och då i två olika storlekar vad jag fått fram, den som jag har som är 17 cm allt som allt, och en mindre på 11 cm (tror jag det var).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa-Maria - 3 januari 2013 07:53

Godmorgon på er! Har nyss stigit upp och ska precis börja med frukosten. Är min sista 'semesterdag' idag, så ska passa på att få så mycket som möjligt gjort. Bland annat ska jag och Ester till sund och vara sociala, så vi inte blir helt förvildad...

Av Elsa-Maria - 2 januari 2013 14:53

Har en liten kafferast på jobbet, håller på med inventering idag :) rätt så skönt att få göra allt i sin egen takt :D jag skulle egentligen varit ledig idag, så for fokusera på att räkna varor i lugn och ro :D Hoppas att ni haft en fin jul och ett ...

Av Elsa-Maria - 29 oktober 2012 09:06


Godmorgon på er, eller snarare förmiddag :)Sitter och fördriver tiden i väntan på att åka på jobb, börjar först 12 idag.Nu har det blvivit vinter här, kan inte bestämma mig för om jag gillar det eller avskyr det. Jag har ingenting emot snön, men om d...

Av Elsa-Maria - 13 oktober 2012 08:54


Godmorgon på er!Helt underbart höstväder är det idag, lite synd att jag ska och jobba, men är ju bara för några timmar, så kanske hinner njuta lite ändå :)I och för sig brukar det vara mörkt när man kommer från jobbet nuförtiden, känns att det börjar...

Av Elsa-Maria - 9 oktober 2012 07:18

Godmorgon, börjar precis att jobba, men skulle hellre stannat hemma under täcket idag. Kall men frisk luft ute, och jag får åka hem klockan fyra idag :D Bjuder på en bild på Ester i sitt nya fodrade reflextäcke, nästa steg i användningen är att f...

Presentation


Elsa - Blivande tvillingmamma, bonusmamma, sambo, förlovad, matte till Doris och Ester, loppisgalen.
Här är mitt liv - och jag älskar det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards