poufie

Direktlänk till inlägg 26 maj 2012

I can still remember.

Av Elsa-Maria - 26 maj 2012 11:30

Hej, jag vet att jag inte har varit särskilt aktiv här, jag ber om ursäkt till alla er som är sugna på att följa mitt liv :)
Jag kan inte ens minnas om vad jag skrev sist, måste kolla upp det.
Jaajustja, det handlade om när vi precis fått reda på att vi skulle hämta Ester (den söta, underbara och helt fantastiska hunden som jag pratade om i föregående inlägg). Ester är nu över 4 månader gammal, helt sjukt vad tiden går!
Hon växer och frodas, är väl i princip helt färdigväxt i storlek, men ska väl några kilo muskler till på henne, hon blir mer och mer muskulös för varje dag känns det som.
Jag och Daniel ska nu efter nästan ett halvår bli sambos 'på riktigt', har sagt upp lägenheten som jag tidigare hyrt ut i andrahand, så från och med nästa torsdag så börjar allvaret, underbart! :) Inte för att det blir så stor skillnad egentligen, har ju bott här sedan första dagen vi blev tillsammans, tänk vad underbart det är med kärlek :)
Så mitt i allt fick man en helt underbar familj, med en underbar man, två underbara bonusbarn, en katt, en hund och nyligen berikades familjen med två kaniner (som äldsta tjejen fick av sin farmor), så nu finns det lite att stå i :)
Jag fick sån oerhörd blogglust nu när jag stod och vek tvätten, och jag blev att tänka tillbaka på den första gången jag gjorde det (Daniel hatar att vika tvätt, med han lagar underbart god mat, så det kommr han undan med ;) ), och förstod inte hur jag någonsin skulle kunna urskilja vems som var vems av flickornas kläder, och nu mitt i allt går allt på automatik, behöver inte ens fundera på vems sockorna är, eller vem som äger vilka leggins.
Nå, för att komma till ett slut på det här inlägget vill jag bara tala om att jag är så oerhört lycklig nu, jag som trodde att jag redan hade världens bästa familj, har nu fått en till, en aldeles egen som betyder så oerhört mycket för mig att jag skulle kunna offra vad som helst för att de ska ha det bäst.
Så till alla er som gör mitt liv så himla bra, tack för att ni finns, och hoppas att ni står ut med mig i många många år till!


Pussisnuss!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa-Maria - 3 januari 2013 07:53

Godmorgon på er! Har nyss stigit upp och ska precis börja med frukosten. Är min sista 'semesterdag' idag, så ska passa på att få så mycket som möjligt gjort. Bland annat ska jag och Ester till sund och vara sociala, så vi inte blir helt förvildad...

Av Elsa-Maria - 2 januari 2013 14:53

Har en liten kafferast på jobbet, håller på med inventering idag :) rätt så skönt att få göra allt i sin egen takt :D jag skulle egentligen varit ledig idag, så for fokusera på att räkna varor i lugn och ro :D Hoppas att ni haft en fin jul och ett ...

Av Elsa-Maria - 29 oktober 2012 09:06


Godmorgon på er, eller snarare förmiddag :)Sitter och fördriver tiden i väntan på att åka på jobb, börjar först 12 idag.Nu har det blvivit vinter här, kan inte bestämma mig för om jag gillar det eller avskyr det. Jag har ingenting emot snön, men om d...

Av Elsa-Maria - 15 oktober 2012 11:56


Goddagens, ligger hemma och är ynklig under täcket idag, har fått en härlig höst-förkylning och blev hemma från jobbet idag. Har alltid lite panik över att bli sjuk, eftersom de behöver hitta en ersättare rätt så snabbt. Men iag hade jag 'turen' at...

Av Elsa-Maria - 13 oktober 2012 08:54


Godmorgon på er!Helt underbart höstväder är det idag, lite synd att jag ska och jobba, men är ju bara för några timmar, så kanske hinner njuta lite ändå :)I och för sig brukar det vara mörkt när man kommer från jobbet nuförtiden, känns att det börjar...

Presentation


Elsa - Blivande tvillingmamma, bonusmamma, sambo, förlovad, matte till Doris och Ester, loppisgalen.
Här är mitt liv - och jag älskar det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards