poufie

Alla inlägg under juli 2011

Av Elsa-Maria - 31 juli 2011 11:12

Hej,

då var det söndag igen, och hösten närmar sig (rockoffavslutning igår kväll, brukar vara tecken på att sommarlovet börjar ta slut :) ).


Idag har jag lite planer på att åka ut till min mamma och pappas stuga och leva lite stugliv, men kommer hem till natten igen eftersom det är jobb som gäller för mig imorgon :)


Bjuder på en mysigt visa av Cornelis Vreeswijk (as usual? ;) ), som jag för tillfället har snöat in mig på :)


Av Elsa-Maria - 29 juli 2011 23:25

Tjoo,

klockan börjar bli rätt mycket, men tänkte skriva ett litet inlägg innan jag beger mig till sängs.


Känns fint att livet börjar komma på rätt igen efter att ha gått arbetslös en och en halv månad, första gången sedan jag tog examen som jag faktiskt kan betala hyran helt själv (har snälla föräldrar som lånat mig pengar hitills), betala räkningar och fortfarande ha en liten slant över till mat (dock är den ganska liten eftersom jag bara jobbat några dagar under juli månad, men iaf!). Som sagt, känns enormt skönt att man snart kan börja stå på egna ben och sköta allt själv :D


Nåmen, idag har jag i varje fulla fall varit till vikingamarknaden (en rätt så stor tillställning här på Åland, och verkar bara bli större och större för varje år som går, trevligt!) och hittade ett handgjort träskrin med lite inristningar på ovansidan + en silverring, bild kommer kanske senare, när jag laddat min kamera och orkat föra över dem till datorn :)

Men nu ska jag som sagt gå och lägga mig, så jag orkar fungera imorgon också.



Pussisnuss

Av Elsa-Maria - 27 juli 2011 18:28

Hej,

som så många andra har jag fastnad på Lonely Island med Michael Bolton, suck suck suck.


Nåväl, nu till den vettigare delen :) Nu ska det dras igång ett hälsosammare liv igen, börja träna regelbundet (inte sådär nu och då som jag gör just nu) och äta bättre (enligt LCHF, som fungerar utmärkt för mig, bara att man är så dum att man slutar med det trots det).


Så idag har jag gjort storkok med köttfärs och vita bönor och det ser ut som det kommer räcka de närmaste veckorna (skojar inte!), men då behöver man ju inte tänka på vad man ska laga för mat ;)


Och sen har det blivit hemhandlat mera grönsaker, turkisk yoghurt, bär och grädde, sånt där som lchf:are ska äta som om det inte fanns någon morgondag :D


Nå, tänkte  bara berätta det, känns bättre om det finns nerskrivet och folk kan fråga hur det går, inga undanflykter här inte.


Nåmen nu ska jag sätta all köttsås i burkar, så att det är lätt att ta med sig till jobbet :)


Pussisnuss

Av Elsa-Maria - 27 juli 2011 12:03

Hej,

nu var det några dagar sen igen och det känns som att det är dags att uppdatera så att ni vet att jag lever :)

Miss Li var helt underbar, hade gärna fått sjunga i några timmar till, hade inte klagat :D


Nu sitter jag och väntar på min mor så ska vi bege oss mot matbutiken och mot polisen och hämta mitt pass (är ju påväg till Lettland med Ålands fredsinstitut, ska gå en vidareutbildning där under en lång-weekend :) kul!)

Nå, arbetet löper på bra, börjar väl på riktigt på måndag (är ju bara inskolning än så länge), så ska bli riktigt skönt med lite vettiga rutiner igen :D


Bjuder på en Cornelis låt som jag haft på hjärnan i flera dagar, vet inte hur jag ska bli kvitt den :)


Pussisnuss


Av Elsa-Maria - 24 juli 2011 16:53

Hej, nu är allting gjort, har dammsugit och tvättat all tvätt (eller nästan, ett påslakan fick inte plats i maskinen, så det får vänta till en annan dag).

Är snart påväg mot en ljusmanifestation som ska hållas här i Mariehamn, för alla offer och anhöriga som drabbats av det fruktansvärda som hände i Norge, jag misstänker att det kommer bli riktigt fint.

Nå, nu ska ni ha det så bra, ta hand om era nära o kära och jag ska gå iväg och laga lite mat innan jag åker in till stan.


Pussisnuss

Av Elsa-Maria - 24 juli 2011 14:57

Hej,

alltså, jag har nog aldrig förr varit såhär hes efter en rockoff kväll (rockoff är en 9 dagar lång musikfestival här på Åland, ifall jag råkar ha några läsare som inte är ålänningar :) ). Igår var det Hoffmaestro som stod på listan. De var ett av de band jag sett mest fram emot (ikväll kommer dock Miss Li, gillar't!) eftersom de har så himla medryckande musik och vet hur man får igång alla stela ålänningar :)

Nåja, efter en och en halvtimmes spelning (hur gick det så fort?? kändes som en kvart) så var jag genomsvettig och idag är jag då hes - bra betyg! :D

Nu håller jag på att tvätta lite, och ska precis hoppa i duschen. Hoppas ni har det lika bra som jag har det just nu :)

Justja, jobbet flyter på bra också, har jobbat tre dagar nu och trivs som fisken i vattnet :)


Bjuder på en låt också, bara för att jag kan :D


Pussisnuss!

Av Elsa-Maria - 18 juli 2011 23:26

tänkte skriva ett lång o krånglit inlägg om mitt internet, men skonar det från detta öde och önskar er istället en god natt :)


Pussisnuss

Av Elsa-Maria - 18 juli 2011 10:48

Godmorgon

Då var det måndag nu igen då, inte för att jag har drabbats märkbart av det under de senaste veckorna, eftersom allt har varit en enda lång ledighet.

Men på onsdag börjar allvaret, ska börja inskolningen på matbutiken jag börjar jobba i, ska bli otroligt skönt att få lite rutin på dagarna + att man inte behöver vända på slantarna varje jäkla dag och känna dåligt samvete när man unnat sig ett nytt nagellack för 4 euro. Verkligen avskyr det.


Men turligt nog så blir det snart ändring på det, tjoho!

Nåmen, nu ska jag börja klä på mig lite, behöver åka in till stan och göra lite ärenden och sedan ska jag ut och gå med Matilda, ska bli lite hurtiga igen (har ju slöat efter med löpningen som de flesta som följt mig vet, så behöver rycka upp mig igen och komma igång :) )


(Ni är väldigt dåligt på att kommentera, jag nämner inga namn!)


Pussisnuss

Presentation


Elsa - Blivande tvillingmamma, bonusmamma, sambo, förlovad, matte till Doris och Ester, loppisgalen.
Här är mitt liv - och jag älskar det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards