poufie

Direktlänk till inlägg 14 mars 2012

Clouds in my coffee

Av Elsa-Maria - 14 mars 2012 07:12

Hej allesammans!

Idag mår jag bättre, efter en lång rad av diverse sjukdomar.

Har en ledig dag från jobbet, och ska ägna den åt att städa, föra saker till tjäna, handla mat och sen så får vi middagsgäster hit, min syster Matilda + barnen kommer hit och äter tacos *mums*
Nu händer det grejer här, eller inte här bokstavligen, utan hemma hos Daniel och mig :) Vi ska nämligen bli med hund, det kom lite plötsligt sådär, hade lagt tankarna på hyllan när alla valpar i kullen hade blivit bokade. Men i måndags ringde ägaren till kenneln och sa att det var en flicka som var kvar, som inte var 'avelsduglig' eftersom hon har lite underbett, men det kommer troligen fixa till sig i sionm tid, hon är ju bara några veckor gammal ännu :) Och så var det inte bättre än att det var en av våra favoriter ur kullen, så nu har vi bestämt oss att hon ska bli vår, och i övermorgon (fredag) åker vi till stockholm för att hämta henne :D
Vissa kan säkert tycka att det kom lite hastigt att skaffa hund tillsammans såhär tidigt, men nu är saken den att Daniel har tittat efter en sådan (tysk jaktterrier) hur länge som helst, och nu när det kom en passlig kull kunde vi inte låta bli :) Och vem är gladare än jag, har ju velat haft hund hela livet :D

Så jaa, blir lite omställningar här hemma hos oss, blir mycket att tänka på med en liten valp i huset :)

Lägger in en bild på henne, så ni också kan dö lite av att hon är så söt :)




Nu ska jag göra allt som ska göras här hemma, ni får ha en jättebra dag!

Pussisnuss 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elsa-Maria - 3 januari 2013 07:53

Godmorgon på er! Har nyss stigit upp och ska precis börja med frukosten. Är min sista 'semesterdag' idag, så ska passa på att få så mycket som möjligt gjort. Bland annat ska jag och Ester till sund och vara sociala, så vi inte blir helt förvildad...

Av Elsa-Maria - 2 januari 2013 14:53

Har en liten kafferast på jobbet, håller på med inventering idag :) rätt så skönt att få göra allt i sin egen takt :D jag skulle egentligen varit ledig idag, så for fokusera på att räkna varor i lugn och ro :D Hoppas att ni haft en fin jul och ett ...

Av Elsa-Maria - 29 oktober 2012 09:06


Godmorgon på er, eller snarare förmiddag :)Sitter och fördriver tiden i väntan på att åka på jobb, börjar först 12 idag.Nu har det blvivit vinter här, kan inte bestämma mig för om jag gillar det eller avskyr det. Jag har ingenting emot snön, men om d...

Av Elsa-Maria - 15 oktober 2012 11:56


Goddagens, ligger hemma och är ynklig under täcket idag, har fått en härlig höst-förkylning och blev hemma från jobbet idag. Har alltid lite panik över att bli sjuk, eftersom de behöver hitta en ersättare rätt så snabbt. Men iag hade jag 'turen' at...

Av Elsa-Maria - 13 oktober 2012 08:54


Godmorgon på er!Helt underbart höstväder är det idag, lite synd att jag ska och jobba, men är ju bara för några timmar, så kanske hinner njuta lite ändå :)I och för sig brukar det vara mörkt när man kommer från jobbet nuförtiden, känns att det börjar...

Presentation


Elsa - Blivande tvillingmamma, bonusmamma, sambo, förlovad, matte till Doris och Ester, loppisgalen.
Här är mitt liv - och jag älskar det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards