poufie

Alla inlägg under mars 2012

Av Elsa-Maria - 14 mars 2012 07:12

Hej allesammans!

Idag mår jag bättre, efter en lång rad av diverse sjukdomar.

Har en ledig dag från jobbet, och ska ägna den åt att städa, föra saker till tjäna, handla mat och sen så får vi middagsgäster hit, min syster Matilda + barnen kommer hit och äter tacos *mums*
Nu händer det grejer här, eller inte här bokstavligen, utan hemma hos Daniel och mig :) Vi ska nämligen bli med hund, det kom lite plötsligt sådär, hade lagt tankarna på hyllan när alla valpar i kullen hade blivit bokade. Men i måndags ringde ägaren till kenneln och sa att det var en flicka som var kvar, som inte var 'avelsduglig' eftersom hon har lite underbett, men det kommer troligen fixa till sig i sionm tid, hon är ju bara några veckor gammal ännu :) Och så var det inte bättre än att det var en av våra favoriter ur kullen, så nu har vi bestämt oss att hon ska bli vår, och i övermorgon (fredag) åker vi till stockholm för att hämta henne :D
Vissa kan säkert tycka att det kom lite hastigt att skaffa hund tillsammans såhär tidigt, men nu är saken den att Daniel har tittat efter en sådan (tysk jaktterrier) hur länge som helst, och nu när det kom en passlig kull kunde vi inte låta bli :) Och vem är gladare än jag, har ju velat haft hund hela livet :D

Så jaa, blir lite omställningar här hemma hos oss, blir mycket att tänka på med en liten valp i huset :)

Lägger in en bild på henne, så ni också kan dö lite av att hon är så söt :)




Nu ska jag göra allt som ska göras här hemma, ni får ha en jättebra dag!

Pussisnuss 

Av Elsa-Maria - 6 mars 2012 08:15

Hej,

eftersom jag tydligen inte har varit så aktiv här har jag börjat få klagomål av upprörda läsare. Och helt enkelt för att kunna sova tryggt på natten så ska jag slänga iväg ett inlägg.

Jag har inte skrivit något på nästan två månader och det har hänt en hel del sedan dess :) Men det ska jag ta upp lite senare, för jag är lite sjukare än vanligt idag och är för trött för att använda hjärnan.



Pussisnuss

Presentation


Elsa - Blivande tvillingmamma, bonusmamma, sambo, förlovad, matte till Doris och Ester, loppisgalen.
Här är mitt liv - och jag älskar det!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards